وسيله تشخيص خرابي ولوو
وسيله تشخيص خرابي ولوو
نوع ديزل هاي ژنراتور در طرح هاي قديمي براي كنترل مقدار سوخت وارد شده به دستگاه از يك سيستم به نام سيسم گاورنر استفاده مي كردند. گاورنرهاي در دو نوع الكتر.نيكي و مكانيكي در بازار موجود هستند. تمامي بخش هاي روغن، سطح آب و ميزان سرعت با يك رله كه يا از نوع مكانيكي و يا از نوع الكتريكي است حفاظت مي شوند. اما در ماشين ههايي كه با ديزل جديد كار مي كنند اين سيستم به طور كامل حذف شده است و بجاي آن از سيستم كامپيوتري و يا يك سيستم كنترل مركزي استفاده مي شوند. به اين سيستم هاي كنترل كننده ECM يا ECU گفته مي شود. سنسورهايي كه به ECM وصل مي شوند شامل : دماي سوخت، دماي هواي ورودي، دماي اگزوز، سرعت موتور، سطح آب، فشار روغن و موارد ديگري هستند. براي اتصال به اين ECU نياز به دياگ ولوو است البته دياگ ديزل ژنراتور آن. با ورودي اين سيگنال ها يه اي سي يو سوخت انژكتورها و ميزان پاشش آن ها بصورت كامل كنترل خواهد شد. اگر هر كدام از مواردي كه قبلا ذكر شد مانند : دماي سوخت، سرعت موتور، فشار روغن و ديگر موارد با مقداري كه براي اي سي يو تعريف شده است مغايرت داشته باشد اي سي يو به سرعت ديزل ژنراتور را زا مدار خارج خواهد كرد.
اما خود ECU چيست؟ ECU بخشي از يك سيستم هوشمند كامپيوتري است، كه مانند ديگر سيستم هاي كامپيوتري داراي يكسري خروجي و ورودي است. در بخش ورودي اين سيستم كامپيوتري بروي قسمت هاي مختلفي مانند موتور، اين سنسورهاي دمايي و فشار موجود است. با توجه به برنامه اي كه از قبل به اين سيستم با توجه به اعداد موجود داده شده است اين خروجي ها در همان بخش ECU نمايش داده خواهد شد و تمام مواردي را كه به ان داده اند و قبلا هم ذكر شد را كنترل كند. حال اگر مشكلي جدي توسط هر كدام از اين سنسورها احساس شود موتور سريعا خاموش شده و نياز به دياگ ديزل ژنراتور ولوو مي باشد. كليه دستگاه هاي دياگ اين مجموعه (تك دياگ)داراي يكسال گارانتي و ده سال پشتيباني فني مي باشند.
برچسب: ،