تبليغات در گوگل
تبليغات در گوگل
گوگل به عنوان يكي از پربازديدترين موتورهاي جستجو و مبدا اصلي پرسوجوي بسياري از كاربران دنياي ديجيتال، ابزارهاي تبليغاتي متفاوتي را ارائه ميدهد. از اين دسته از تبليغات گوگل، مي توان به تبليغات كليكي و بنري اشاره كرد.
با توجه به نوع فعاليت آنلاين خود در اينترنت و خدمت خاصي كه عرضه ميكنيد، تبليغات گوگل روش مناسبي براي افزايش ورودي به وب سايت، فروش و معرفي خدمات خواهد بود. شايان ذكر است كه تبليغات در گوگل توسط ابزار گوگل ادز انجام مي شود.
نحوه قرار گرفتن در صفحه اول موتورهاي جستجو:
Google Ads (گوگل ادز)-
Search Engine Optimization (سئو)-
گوگل ادز يا سئو ؟
بايد بدانيد كه گوگل ادز و سئو رقيب يكديگر نيستند بلكه به عنوان دو ابزار قدرتمند، شما را در رسيدن به اهداف ياري ميكنند. زماني كه ميخواهيد ترافيك سريعتري به سمت سايت روانه كنيد، از گوگل ادز استفاده كنيد. همچنين براي بهدست آوردن موفقيتهاي بيشتر سايت خود نيز به فكر استفاده از فرايند سئو باشيد.
در نهايت هر دو براي رشد كسبوكار شما نياز است، چرا كه اين دو روش مكمل هم هستند و از طريق گزارشات گوگل ميتوان رفتار كاربران را در دورههاي زماني متفاوت بررسي نمود.
منظور از گوگل ادز چيست؟
گوگل ادز سيستم ارتباطدهنده كاربران جستوجوگر سطح اينترنت با خدمات و محصولات شركتها و كسب و كارهاي حاضر در سطح وب است.
سرويس گوگل ادز با نمايش بيشتر و بالاتر وب سايت شما در نتايج عبارت جستوجو شده توسط كاربر، باعث ديدهشدن بيشتر خدمات و محصولات مدنظر شما ميشود.
سرويس گوگل ادز تبليغات را به صورت هدفمند به كاربران نمايش ميدهد، اين ويژگي باعث محبوبتر شدن اين روش تبليغاتي شده است. نمايش هدفمند تبليغات يعني:
گوگل براساس جنسيت هر فرد، سن، علايق، دستگاه الكترونيكي واردشده و در نهايت لوكيشن مكاني تبليغات را نمايش ميدهد
تبليغات در گوگل يا همان گوگل ادز در تمامي پلتفرمهايي كه كاربران توانايي استفاده از سرويس جستوجوي گوگل را دارند قابل نمايش است.
ويژگي هاي گوگل ادز:
- ايجاد ترافيك بالا در سايت هدف
- انجام تبليغ در يك مقطع زماني خاص
- عدم نياز به بهينه سازي سايت و محتوا
- تعريف كردن تبليغات مرتبط
- مقدور بودن امكان بودجهبندي براي هر تبليغ در هر روز و ساعتي خاص
- نياز به پرداخت هزينه به ازاي هر كليك
- امكان زمانبندي مشاهده تبليغ براي مشتريان
- در ابتداي كسب و كار ميتوانيد از آن استفاده كنيد
آيا گوگل ادز كارساز و موثر است؟
در صورتي كه تبليغات گوگل ادز به درستي تنظيم، راه اندازي و مديريت شوند در بيشتر كسب و كارها ميتواند مفيد و كارساز واقع شود.
مواردي كه مي توانند تاثير مستقيمي بر تاثيرگذار بودن تبليغات ادوردز داشته باشند:
- انتخاب كلمات كليدي درست
- تنظيم هزينه درست براي كلمات
- تنظيمات صحيح براي هدف قرار دادن صحيح كاربران هدف
- نوشتن تبليغات جذاب و هدفمند
- انتقال صحيح كاربران به صفحات سايت
- سياست درست و هدفمند در سايت براي جذب كاربران
امتياز كيفيت در گوگل ادوردز چيست؟
امتياز كيفيت معياري است كه توسط گوگل جهت تعيين مرتبط بودن و مفيد بودن تبليغ براي كاربر استفاده ميشود. امتياز كيفيت عددي بين 1 تا 10 است و هر چقدر امتياز كيفيت شما بالاتر باشد بهتر است و باعث بهبود جايگاه تبليغات و كاهش هزينهها ميشود.
موارد تاثيرگذار بر كواليتي اسكور عبارتند از:
- نرخ كليك
- مرتبط بودن كلمات كليدي با تبليغ
- تجربه كاربر از صفحه فرود
كلمات كليدي در ادوردز چه نقشي دارند؟
كلمات يا عبارات كليدي كه تبليغ كننده بر روي آنها سرمايه گذاري ميكند و اميدوار است تبليغش بر اساس اين كلمات در نتايج موتورهاي جستجو نشان داده شود.
پژوهش كلمات كليدي به فرآيند استفاده از ابزار و داده ها براي تعيين بهترين كلمات كليدي مرتبط گفته مي شود.
شما با ثبت نام و شركت در دوره ي آموزش گوگل ادز ميتوانيد نحوه ي ساخت اكانت در گوگل ادز و ايجادتبليغات هدفمند در آن را بصورت جامع و كاربردي فرا گيريد.
برچسب: ،